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Cristal Bittencourt

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Publicado em:
7 de dezembro de 2014

Workflow da criação de conteúdo: do planejamento ao post

Ontem foi dia de Wordcamp em Salvador, a primeira edição do Nordeste, e eu estive por lá falando um pouquinho sobre o workflow da criação de conteúdo.

Mas porque muitas vezes a criação de conteúdo é deixada em segundo plano? Porque designers e programadores nem sempre respeitam a área? Porque é difícil fazer o cliente entender que conteúdo é um negócio sério e que ele precisa de pessoas qualificadas para criá-lo?

Hoje a internet já atinge mais de 176 milhões de lares brasileiros e muita gente passa boa parte do seu dia conectado. Mas se as pessoas gastam a maior parte do seu tempo nas redes sociais, então pra quê se preocupar com a criação de conteúdo para sites?  Você quer que o principal canal de comunicação da sua marca seja uma rede com data de validade? Então taí sua resposta. A vez do Orkut já passou, a do My Space também. Até quando vai durar o reinado do Facebook? E a ascensão do Instagram? Quando essas redes sociais digitais morrerem, você não vai perder seu conteúdo se ele estiver em um site – lembre-se disso.

E se você trabalha em um site ou em uma agência, como trabalhar com criação de conteúdo em equipe? Como funciona esse workflow? Planejamento, cronograma e criação colaborativa são palavras-chave. Use e abuse das ferramentas que podem te ajudar: extensões do Chrome, soluções do Google, aplicativos, plugins do próprio WordPress. Tudo isso vai te ajudar a se manter organizado e focar no que realmente importa: o conteúdo.

Se quiser tirar alguma dúvida ou simplesmente bater um papo, a área de comentários tá aí pra isso 🙂

Meu agradecimento a Jorge Martins, meu chefe (e amigo), que transformou meu power point de quinta série em algo profissional.

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7 de dezembro de 2014

Workflow da criação de conteúdo: do planejamento ao post

Ontem foi dia de Wordcamp em Salvador, a primeira edição do Nordeste, e eu estive por lá falando um pouquinho sobre o workflow da criação de conteúdo.

Mas porque muitas vezes a criação de conteúdo é deixada em segundo plano? Porque designers e programadores nem sempre respeitam a área? Porque é difícil fazer o cliente entender que conteúdo é um negócio sério e que ele precisa de pessoas qualificadas para criá-lo?

Hoje a internet já atinge mais de 176 milhões de lares brasileiros e muita gente passa boa parte do seu dia conectado. Mas se as pessoas gastam a maior parte do seu tempo nas redes sociais, então pra quê se preocupar com a criação de conteúdo para sites?  Você quer que o principal canal de comunicação da sua marca seja uma rede com data de validade? Então taí sua resposta. A vez do Orkut já passou, a do My Space também. Até quando vai durar o reinado do Facebook? E a ascensão do Instagram? Quando essas redes sociais digitais morrerem, você não vai perder seu conteúdo se ele estiver em um site – lembre-se disso.

E se você trabalha em um site ou em uma agência, como trabalhar com criação de conteúdo em equipe? Como funciona esse workflow? Planejamento, cronograma e criação colaborativa são palavras-chave. Use e abuse das ferramentas que podem te ajudar: extensões do Chrome, soluções do Google, aplicativos, plugins do próprio WordPress. Tudo isso vai te ajudar a se manter organizado e focar no que realmente importa: o conteúdo.

Se quiser tirar alguma dúvida ou simplesmente bater um papo, a área de comentários tá aí pra isso 🙂

Meu agradecimento a Jorge Martins, meu chefe (e amigo), que transformou meu power point de quinta série em algo profissional.

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Advertising

Experience

Mídia Online – Morya Comunicação Omnicom Group
Jan 2018 – Present
I currently work as a Digital Media Specialist at Morya Brazil | ABC/Omnicom Group. In my day by day activities, not only I manage expressive online campaigns but also help building bridges between agency and digital vehicles. Core responsibilities include:

– Creating and managing Facebook Ads, Instagram Ads and Google Ads advertising campaigns.

– Pitching new ideas and possibilities to the Creation and Content teams, aiming to work with niche paid ads as Waze and Spotify.

– Delivering monthly reports, focused on growth, ROI and campaign analysis, comparing meaningful results.

– Working closely with media planning and management tools such as TGI, Hootsuite and MavSocial.

By working remotely in Toronto, I can continue with my job duties while I’m able to bring new trends for Brazil’s advertising campaigns and social media strategies.

Centro Universitário Jorge Amado – Teacher
Aug 2017 – Jul 2018
Worked part-time as a postgrad professor in the Social Media program, teaching the course Digital Marketing Principles.

Gerente de Projetos Digitais – Rocha Comunicação
Aug 2016 – Jan 2018
Worked as head of digital in a traditional agency, planning and managing campaigns, strategizing and buying media throughout brand management.

– Created and developed the digital strategy across all digital platforms, analyzing the scenario and foreseeing new possibilities.

– Planned content, approaches, and actions, focused on a better understanding of buyer personas to make the right choices in all main social media, such as Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Spotify and LinkedIn.

– Managed a digital staff of professionals, working directly with social media, content creation, data science and web design.

– Researched activity about consolidated and new digital influencers, recruiting and evaluating the best assets for digital strategies.

– Experienced a day by day practice with digital marketing tools such as Sprout Social, Stilingue, Facebook’s Power Editor, Twitter Native Platform, Feedly, Hootsuite, Google Analytics, Google Keyword Planner, Evernote, and Slack.

Professora de Pós-Graduação – Faculdade da Cidade do Salvador
Oct 012 – Aug 2016
Worked part-time as a postgrad professor in the Strategic Marketing and Communication program, teaching the courses:

– Communication and Strategic Marketing in Social Media
– Metrics and Monitoring in Social Media

Coordenadora do Núcleo Web – Yayá Comunicação Integrada
Apr 2012 – Aug 2016
Responsible for managing a four-person team and coordinating all digital marketing initiatives for the agency.

– Developed and managed online marketing campaigns through strategic planning.

– Delivered social media monitoring and growth data reports, with monthly ROIs.

– Developed annual marketing plans and manage budgets for digital campaigns.

– Helped to integrate all the agency departments with the newly founded digital one.

– Leaded team members to manage the social media advertising planning for more than 25 social media accounts.

– Managed all digital projects, strategies, and content for social media, blogs, websites and paid media campaigns for 8 clients.

– Created CRM strategies, directly helping brands to target the right audience.

– Worked with social media management and analysis tools and platforms, including but not limited to MailChimp, Trello, Asana, Seekr, SCUP, Publiway, Runrun.it and SYS

 

Projects

As Melhores Coisas de Salvador
Link: http://asmelhorescoisasdesalvador.com.br
Project focused on creating content about Salvador’s culture, gastronomy and leisure options. In less than a year, the project has already accumulated more than ten thousand followers in social media, also presenting:

– Great results with important key words on Google searches.

– Considerable reach of target audiences.

– A huge sense of community and willingness among followers.

Apaixonados por Séries
Link: http://apaixonadosporseries.com.br
Launched the website about TV shows in 2009 and have been blogging and managing it since then. The project achieved a strong, visible social media and online presence, with more than 30 million pageviews, 8 million readers and thousands of followers in Facebook, Instagram and Twitter.

– Lead 20 team members to write and post different and unique articles for the website.

– Create content for the website in the WordPress platform, always prioritizing quality writing combined with SEO techniques.

– Work with Google Analyst, Twitter, Instagram and Facebook Insights.

– Achieve more than 700 thousand page views monthly.

Projects

As Melhores Coisas de Salvador
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– Considerable reach of target audiences.

– A huge sense of community and willingness among followers.

Apaixonados por Séries
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– Work with Google Analyst, Twitter, Instagram and Facebook Insights.

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